مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه مازندران خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز عاشورایی برپا کردن عزاداری حضرت زهرا (س) از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود، گفت: با توجه به این موضوع، در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) طرح سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه و امامزاده مازندران برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرایی می‌شود.
 
علیزاده عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم»، تمام سعی و توان ما این است که در این راه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده تا فرهنگ‌سازی خوبی برای این امر مهم انجام شود.
 
وی، اهداف این سوگواره را ترویج فضائل و سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌مندی از روز شهادت آن حضرت در جهت تقویت باورهای دینی، معرفی شخصیت و سیره عملی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی به‌ویژه بانوان دانست.
 
مدیرکل اوقاف مازندران فراهم کردن بصیرت و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه، تقویت حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه، گسترش اعتماد مردم به امر وقف و سازمان اوقاف را دیگر اهداف این سوگواره دانست.
 
علیزاده ابراز داشت: برگزاری مراسم عزاداری با عنوان سوگواره یاس نبوی با حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه با برنامه‌های متنوعی همچون دعوت از قاریان برجسته ملی برای قرائت قرآن، دعوت از خطبا و سخنرانان مطرح کشوری، دعوت از مداحان مشهور کشوری و استانی، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س)، شعرخوانی شاعران آئینی، مداحی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، اقامه نماز جماعت و برگزاری مسابقه سراسری خطبه فدک همراه است.
 
50 هزار کودک و نوجوان در خیمه‌های معرفت امامزادگان چهارمحال و بختیاری حضور یافته اند
 
مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 50 هزار کودک و نوجوان از طرح خیمه‌های معرفت امامزاده‌های چهارمحال و بختیاری استقبال کردند.
 
حجت‌الاسلام فیض الله اسدپور، مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح خیمه‌های معرفت با هدف آشنایی عموم مردم به ویژه کودکان، جوانان و نوجوانان با مسایل مختلف اعتقادی ، مذهبی ، دینی و حفظ و تقویت باورهای اسلامی در امامزادگان شاخص استان برپا شده است.
 
وی افزود: این طرح در امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد، امامزاده حمزه ابن علی(ع) بلداجی، امامزاده محمد(ع) روستای بارده و امامزاده سید بهاءالدین محمد(ع) روستای شیخ شبان، امامزاده محمد علی(ع) روستای منجرموئی لردگان، امامزاده علی اکبر(ع) شهر نافچ، امامزاده سلطان محمد سبزپوش(ع) در غرب شهرکرد، امامزاده سید سعید (ع)‌شهر چلیچه و منطقه تفریحی و سیاحتی پل تاریخی زمانخان در شهر سامان در حال برگزاری است که این خیمه با غرفه‌های مختلف مشاوره توسط روحانیان مجرب و آموزش‌دیده، غرفه نقاشی بکشید جایزه بگیرید، غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید، غرفه پخش مطالب و احادیث اسلامی و با گرافیک‌های روز و متن‌های ادبی، سخنرانی چندرسانه‌ای، پرسش و پاسخ برای عموم مردم به ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان زائرین و مسافرین تا پایان تعطیلات نوروزی دایر است.
 
وی اضافه کرد: در جوار 33 امامزاده شاخص استان نمایشگاه آرامش بهاری و نمایشگاه حجاب و عفاف با موضوع‌ها و مطالب ادبی و طرح‌های گرافیکی بسیار زیبا برای مسافران و زائران دایر شده است.
 
 مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش از 70 هزار زائر، مسافر و گردشگر از 28 اسفند 90 تا 9 فروردین 91 از مباحث و مطالب غرفه‌های این نمایشگاه استفاده کردند.
/2759/